רשלנות רפואית

והפעם על רשלנות רפואית:
רק בשבוע האחרון קראנו בעיתונות על רופאים אשר התייחסו או יותר נכון לא התייחסו באופן ראוי למטופלות.
הן בפן המקצועי והן על יחסי אנוש פוגעניים. מאידך שמענו על תינוק שהובהל לבית חולים עקב איבוד דם שלא טופל כראוי ולא בזמן.
אין ספק ששתי כתבות אלו הדליקו לנו נורה אדומה. מובן שאין היוצא מן הכלל מעיד על הכלל. על כתבת התחקיר אודות הרופאים טרחה הכתבת להמציא מספר תגובות. על הכתבה אודות הדימום של התינוק לא שמעתי תגובה עד לרגע זה.
ליבי\ליבנו עם המשפחות ואנו מאחלים בריאות שלמה למטופלות ולתינוק.
חבל, חבל מאוד!
אני מלמד את תלמידי שכל פניה מצד ההורים מוצדקת. לפני עידן הטלפונים הניידים ועד לימים אלו חמוש אני ב'ביפר' {בזמנו 'איתורית'} והייתי מראשוני המנויים בחברה זו. התקנתי ברכבי טלפון אלחוטי שנים לפני הטלפון הנייד הראשון וזאת לטובת האימהות. 

למדתי מאבי-מורי עליו השלום שההורים תמיד צודקים וזוכר אני נסיעות למרחקים בכל מזג אויר רק משום ש'הסבתא אמרה (במחילה מכבודכם) שהילד הרטיב או לא .לילד יש גזים או אין. זוכר אני שלפני כעשרים שנה נסעתי במונית מיוחדת הלוך חזור במסלול חולון-חיפה רק משום ש…."אחות טיפת חלב אמרה" והאם המודאגת התקשרה אלי.

במקצועי העדין והאחראי, אסור שיקרה ולו סיכון מינימלי, ואין זה משנה אם אני מבלה בחופשה עם אשתי או בחתונה משפחתית. ילדי יודעים מקטנות שכשם שאיני יוצא מביתי ללא מפתחות הרכב, כך איני יוצא ללא התיק המצויד במיטב המכשור והחומרים. התיק 'הנאמן שלי' עשרות בשנים ימשיך לשרת אותי.

הלוגו המשני שלי הוא זמינות 07\24.
אני כבר יודע כי רשלנות רפואית יכולה להימנע עם מוהל מנוסה. הניסיון מספר: לאמינות, אחוזי הצלחה מושלמים ויחס אישי של מוהל – אין תחליף. 

אנחנו יכולים למנוע זאת. כולנו.  

בשורות טובות! 

חושבים שהמאמר מביא תועלת? שתפו את היקרים לכם:

פייסבוק
טוויטר
לינקדין
ווטסאפ
Call Now Button דילוג לתוכן